میخچه کف پا چیست چگونه به وجود می آید ؟ آیا قابل درمان است ؟ بهترین راه درمان میخچه کف پا چیست ؟ راه های جلوگیری از به وجود امدن میخچه چه چیز هایی است ؟ در این نوته به همه این سئوالات پاسخ می دهیم . 

ما در این پست ابتدا میخچه و چگونگی به وجود آمدن آن ارائه می دهیم و پس معرفی راه هایی برای جلوگیری از پیدایش آن بهترین راه درمان آن را نیز به شما می گوییم . 

میخچه کف پا چیست و چگونه به وجود می آید ؟

میخچه پا

لایه های ضخیم شده و سختی که در پوست به جود می آید ایجاد میخچه پا می کند . معمولا تا زمانی که این عاضه درد و ناحتی ای برای فرد ایجاد نکرده است نیاز به درمان ندارد البته اگر فرد مشکل خاصی نداشته و سالم باشد . 

میخچه چگونه به وجود می آید ؟

برای اینکه به این سئوال پاسخ دهیم اول باید ببینیم که علت به جود آمدن میخچه چیست ؟ معمولا میخچه به دلیل فشار زیاد بر روی پا و همچنیی اصطکاک طولانی مدتناشی از پیاده روی های طولانی به وجود می اید 

حالا می شود راحت تر به چگونگی ایجاد میخچه پی برد . معمولا استفاده از کفش نامناسب و ناراحت برای پا و پیاده روی های طولانی مدت همراه با فشار به پا موجب ایجاد میخچه می شود که این موضوع در بسیاری از موارد با تعویض کفش ها به کفش های مناسب تر بسیار راحت قابل حل است . 

راه های پیشگیری از به وجود آمدن میخچه پا 

در بیشتر قریب به اتفاق همه عارضه ها اولویت با پیشگیری است . خوب است که راه هایی برای پیشگیری از به جود آمدن این عاضه یا هر مورد دیگر را با خود داشته باشیم . ما در این قسمت از این نوشته 4 راه پیشگیری از به جود آمدن میخچه پا را به شما می گوییم .

1. کفش هایتان را دریابید 

کفش مناسب نه تنها در پیشگیری از میخچه پا تاثیرگذار است . بلکه بسیاری از عارضه های مربوط به پا را نیز پیشگیری می کند . استفاده از کفش مناسب معمولا خستگی های مربوط به پاها را نیز نعدیل می کند . پس همیشه کفش مناسبی برای خود انتخاب کنید که پاهایتان در آن احساس راحتی کند . این کفش ها معمولا باید پاشنه کماسبی داشته باشند . چراکه کفش های پاشنه بلند بروز میخچه پا را شدت می دهند . 

 

2. بهداشت پا را همیشه رعایت کنید . 

درمان میخچه کف پا

سعی کنید همیشه به پاهایتان برسید . بهداشت پاها را رعایت کنید . بعد از پیاده روی های طولانی مدت پاها را حدالامکان با آب و صابون بشویید . 

3. کمی بیشتر پاهایتان را دریابید . 

اگه بخواهیم تعبیر دور از ذهن نکنیم ، از عارضه های به وجود آمده در ناحیه پاها می توان به عنوان داد و فریاد پا به دلیل عدم توجه له آن تعبیر کرد . ما موظفیم به پاهایمان برسیم و آن ها را پس از پیاده روی های طولانی مدت استراحت دهیم . استراحت دادن پا موجب همراهی همیشگی ااین عضو بسیار مهم با خواهد بود . 

اگر ما به پاهایمان برسیم به وجود نیامدن میخچه تنها بخش بسیار کوچکی از مزیت های آن خواهید بود .

بهترین روش درمان میخچه پا 

تا اینجا با میخچه و راه های پیشگیری از آن آشنا شدیم . اکنون راهی را می خواهیم با شما در میان بگذاریم یکی از سریع ترین و بهترین راه درمان میخچه است . 

استفاده از حنا و نوره

مخلوط حنا و نوره و کمی آب و زدن آن به محل میخچه می تواند باعث خشکی میخچه شود و پس از سه بار استفاده می توانید تاثیرات آن را ببینید . 

البته این راه فقط در صورتی باید استفاده شود که هیچ شکافی به لایه های زیرین پوست وجود نداشته باشد . 

راه های دیگر درمان میخچه 

در کنار راهی که در بالا به شما ارائه دادیم در این قسمت 4 روش دیگر برای درمان میخچه پا که میتوانند در این راه مفید باشند را به شما می آموزیم . 

1. سنگ پا 

یکی از راحت ترین راخبرای از بین بردن میخچه استفاده از سنگ پا است . برای استفاده از سنگ پا باید پاها را چند دقیقه ای در آب گرم قرار داده و سپس با استفاده از سنگ پا به آرامی و ملایمت محل میخچه را سنگ پا می کشیم 

این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود . از آنجا میخچه نیز نوع پوست مرده به حساب می آید استفاده از سنگ پا می تواند برای از بین بردن آنر اهی مفید باشد .

2. استفاده از سرکه سیب 

استفاده از سکه سیب هم می تواند خاصیت لایه برداری داشته و با خواص منحصر به فردی که دارد از عفونت میخچه جلوگیری کند . 

برای استفاده از سرکه سیب یک بگن را پر از آب کنید و به اندازه یک فنجان در آن سرکه سیب بریزید و سپس پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهید و پس از بیرون آوردن پاها با مقداری روغن گرچک آن را چرب کنید . 

3. استفاده از روغن نارگیل برای درمان میخچه کف پا 

روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی خیلی بالایی دارد استفاده از روغن روغن نارگیل و ماساژ میخچه با آن می تواند بسیار برای درمان میخچه مفید باشد . رو غم نارگیل برای درمان ترک پاشنه پا نیز مفید است .

4. زردچوبه و عسل 

فراورده های زنبور عسل در بسیاری از موارد کاربرد های مفیدی دارد . درمان میخچه پا با عسل و زردچوبه امکان پذیر است . 

برای این کار لازم یک قاشق زرچوبه را مقداری بیشتر از آن عسل مخلوط کرده و به محل میخچه بمالید و بگذارید خشک شود . سپس پاهای خود را به خوبی بشویید . 

کلام آخر :

امروزه میخچه پا یکی از عوارضی است که بسیاری تصور می کنند که فقط با عمل جراحی از بین می رود . اما باید گفت در بیشتر موارد این تصور کاملا اشتباه است و راه های دیگری برای از بین بردن و درمان آن وجود دارد . حتی بیشتر این راه ها دم دستی است و می تواند به صورت خانگی و کاملا راحت صورت پذیرد . 

پس دیگر نباید نگران میخچه و درمان آن بود . ما در این نوشته 5 راه را برای دیمان میخچه کف پا گفایم که استفاده از هریک از آن ها می تواند برای از بین بردن این عارضه مفید واقع شود .