رازهای داشتن پوست صورت زیبا و جذاب چیست ؟ اهمیت پوست صورت را چگونه می شود توضیح داد ؟ 

اگر شما هم به دنبال پاسخ به این پرسش ها هستید تا پایان این نوشته را مطالعه کنید . ما در این پست کوتاه  ابتدا اهمیت پوست صورت را توضیح داده و سپس 5 راز برای داشتن پوستی زیبا و جذاب را برای شما ارائه می کنیم . 

پوست صورت 

راز داشتن پوست جذاب و زیبا

امروزه پوست صورت از جمله اندام های بسیار مهم برای انسان ها به ویژه برای خانم هاست . باور کنیم یا نه جذابیت و زیبایی پوست صورت به در دنیای کنونی ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس پیدا کرده است .

صورت به دلیل که نقطه ای از بدن انسان است که موقع صحبت یا عبور از کنار فردی به عنوان اولین نقطه از بدن که جلب توجه می کند برای بسیاری به ویژه خانم ها بسیار مهم است و یکی از کانون های زیبایی در نگاه اول محسوب می شود . 

اما این عضو بسیار مهم گاه با برخی از کارهای غیر معمول که برای زیبایی بیشتر آن انجام می شود مورد بی مهری قرار می گیرد . 

اگه بخواهیم از این موضوع بگذریم که مقصر این بی مهری به پوست صورت چه کسی است ما در این پست قرار است رازهایی به شما بگوییم که بتوانید با انجام آن ها به بهبود زیبایی و جذابیت بالای خود کمک کنید . 

رازهای داشتن پوست صورت زیبا و جذاب . 

همیشه داشتن پوست صورت زیبا و جذاب یکی از دغدغه های مهم و بسیار بزرگ انسان ها به خصوص خانم ها بوده است . برای همین راه های به دست آوردن آن هم یکی از مهم ترین موضوعاتی است که به جست و جوی ان در بسیاری از مکان های حقیقی مانند ها و مجازی مانند بلاگ ها به دنبال آن هستند .

البته که این موضوع تا جایی درست است که این راه ها بتواند بهترین کمک ها را برای داشتن پوست جذاب و زیبا ارائه دهد . 

و اما ما در این بخش سعی داریم 5 راه بسیار خوب برای کمک به داشتن پوستی زیبا و جذاب به شما معرفی کنیم . 

1. راز پاک کردن آرایش قبل از خواب 

باید باور کنیم که پوست ما زنده است و نیاز به نفس کشیدن دارد . شاید بهتر باشد این موضوع را به عنوان یک قانون برای خود در بیاوریم که قبل از خواب شبانه آرایش صورت خود را پاک کنیم . این کار به پوست اجازه نفس کشیدن می دهد .

برای این کار سعی کنید حتما از پاک کننده های آرایشی بسیار خوب و معتبر استفاده کنید . اما اگر پاک کننده آرایش در دسترس نبود مقداری روغن زیتون و پنبه هم کارتان را راه می اندازد . 

2 . راز استفاده از ضد آفتاب 

شاید این ها برای خیلی ها بدیهی به نظر برسد . اما وقتی متوجه شوید که همین بدیهیات تا چه حد می تواند برای داشتن پوست زیبا و جذاب کمک کند دیگر برای یک بار هم شده بدون ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار نمی گیرید . 

امروزه بهترین ضد آفتاب باید بتواند از از پوست صورت در برابر اشعه های مضر نور خورشید مثل UVA , UVB محفظت کند . برای همین انتخاب ضد آفتاب خوب برایتان بسیار مهم است و 

3. راز استفاده از ماساژور صورت 

ماساژور صورت

ماساژ صورت با استفاده از ماساژور می تواند در بسیاری از موارد باعث پاک کنندگی صورت و از بین رفتن آلودگی های سطح پوست آن شده و از طرفی نتیجه همین پاک کنندگی را با اهدای پوست شفاف و لطیف به شما نشان می دهد . 

امروزه استفاده از ماساژور صورت یکی از ترفندهای بسیار مهمی است که افراد برای بهبود حال پوست صورت خود انجام می دهند . 

در رابطه با استفاده از ماساژور صورت در قسمتی از سایت شفاکالا اینگونه آمده است :

ماساژور صورت هم از آن دسته ابزار زیبایی  است که نیاز به آن در جامعه وجود دارد و فواید استفاده از آن تا حد زیادی توانسته نیازها را برطرف کند .

ازجمله فواید استفاده از ماساژورهای صورت :

  1. احساس درخشندگی و تازگی در پوست
  2. می تواند به گردش خون در لایه های زیرین پوست کمک کند .
  3. کاهش استرس و اضطراب و کمک به آرامش بیشتر
  4. افزایش اعتماد به نفس
  5. زیرسازی و آمادگی پوست صورت برای پاکسازی
  6. کمک به از بین بردن چین و چروک صورت در دراز مدت
  7. به وجود آوردن صورتی جوان و شاداب و جلوگیری از پیری زودرس
  8. حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و تحریک آن برای کلاژن سازی
  9. کاهش چشم گیر سردردهای مختلف

4. راز اهمیت به بهداشت صورت 

امروز بیرون رفتن از خانه و در معرض آلودگی های مختلف مانند آلودگی هوا ، گرد و خاک و ... به معضلی برای پوست صورت تبدیل شده است . از طرفی ضرورت بیرون رفتن برای انجام کارها هم که بر کسی پوشیده نیست . 

این وسط فقط موضوعی می ماند به نام اهمیت به بهداشت پوست صورت . 

سعی کنید حتما قبل از خواب صورتتان را بشویید . 

5. راز عدم استفاده از غذاهای شیرین 

برای پی بردن به این موضوع خوب است سری به سایت نمناک بزنیم در قسمتی از این سایت آمده است :

قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

نتیجه گیری :

اگر ساده بخواهیم این موضوع را بیان کنیم به این نتیجیه می رسیم که زیبایی به ویژه برای خانم ها یک موضوع بسیار حیاتیست و صورت در این موضوع نقش بسیار برجسته ای دارد . 

پس مراقبت از پوست صورت هم به این واسطه بسیار مهم خواهد بود . شما باید با به کار گیری راه های کاربردی به این موضوع کمک کنید .