سریعترین روش پایین آوردن تب چیست ؟ آیا تب از بیماری بدی است که به راحتی کنترل نمی شود ؟ چند نوع درمان برای تب وجود دارد ؟

چرا پایین آوردن تب امری ضروری است ؟

پاسخ به همه این سئوالات را در این محتوای کوتاه خواهید دانست . ما در این نوشته ابتدا تب و ضروریت پایین آوردن آن را ارائه نموده و سپس دو روش سریع برای پایی آوردن تب به همراه چند روش دیگر را برای شما معرفی می کنیم .

تب ، بیماری نه چندان بد !

سریعترین پایین آورنده تب 

بر خلاف بسیاری از تصورات تب و بالا رفتن دمای بدن کارایی ویژه ای با خود در بدن دارد که می تواند دید انسان را به خود عوض کند . 

بالا رفتن دمای بدن و داشتن تب نشانه ای است برای وجود مشکلی که برای سلامتی بدنتان به وجود آمده پس ذاتا می شود گفت خیلی هم بد نیست . در واقع تب واکنش دفاعی بدن در برابر وجود یک عاضه مانند عفونت در بدن است . 

پس ابتدا سعی کنید با دید بهتری به تب نگاه کنید . 

اما پایین آوردن تب ضروری !

این تب انسان بالا رو و این نشانه وجود یک مشکل در بدن است در نگاه اول خوب است ولی وقتی توانست وظیفه خود را انجام دهد خیلی زود باید به این نشانه رسیدگی کرد و آن را برطرف نمود . به عبارت دیگر تب و بالا رفتن دمای بدن را باید بتوانیم هر چه سریعتر رفع کنیم . 

چرا که این تب در صورت ادامه می تواند عارضه های خطرناکی از جمله تشنج به همراه داشته باشد . 

همین موضوع تب را در میان بیماری های استرس آور قرار می دهد . 

پس به محضو اینکه در بدن تب بالا رفت باید به فکر راه هایی برای درمان آن بر آییم .

درمان های تب 

 

 

معمولا در مان های تب مانند درمان بسیاری از بیماری های دیگر به به دسته درمان های خانگی و سنتی و درمان های شیمیایی تبدیل می شود . 

درمان های شیمیایی توسط پزشک تجویز می شود و شامل داروهای شیمیایی می شود . 

اما درمان های سنتی توسط اطباء طب سنتی و اسلامی توصیه می شود که در بسیاری از مواقع بر پایه روایات ائمه (ع) بوده به صورت درمان های گیاهی و اعمالی که در منزل باید برای پایین آوردن تب انجام دهید نمود پیدا می کنند . 

البته در بسیاری از مواقع برخی از روش های سنتی که به فعالیت های خانگی است توسط پزشکان نیز توصیه می شود . مثلا پاشویه کردن که به صورت مشترک در هر دو مورد درمان بسیار موثر است . 

و اما سریعترین روش پایین اوردن تب در منزل 

در این میان روش های طب سنتی و اسلامی به دلایل مختلف از جمله دم دست بودن . هزینه های کم نسبت به مراجعه به پزشک ، عدم عوارض جانبی و البته موثر بودن روش های بسیار خوب و کاربردی هستند . 

ما در این مجال دو روش بسیار مهم و سریع برای پایین آوردن تب به روش طب سنتی و اسلامی را به شما معرفی می کنیم . 

1. سیب بهترین میوه برای درمان تب 

سیب پایین آورنده سریع تب

سیب و متعلقات تولید شده از آن مانند سرکه سیب خواص بی نظیری دارند که برای بسیاری از بیماری ها مانند درمان میخچه کف پا مفید هستند .یکی از بهترین درمان های تب درمان با سیب است . سیب را یکی از میوه های شگفت انگیز در درمان بیماری ها می توان به شمار آورد . از این میوه به عنوان یکی از میوه های پایین آورنده قند خون می شود نام برد . 

استفاده از سیب به ویژه سیب کال یکی از بهترین و سریعترین راه های پایین آوردن تب است . 

روش استفاده :

چند عدد سیب (به ویژه سیب کال از درخت افتاده) را به صورت ورقی خشک کرده و آسیاب کنید . موقع داشتن تب و بالا رفتن دمای بدن یک قاشق از آن را میل کنید . 

با این روش تب شما به راحتی کنترل می شود . 

2. استفاده از بنفشه و کاسنی

یکی از گیاهان بسیار مفید و شگفت انگیز در طب سنتی بنفشه است . این گیاه بسیار شگفت انگیز برای تب نیز تاثیرات خیلی خوبی داز خود به جای گذاشته است . چه به صورت جوشاند و خوراکی مصرف شود و چه از روغن آن در بینی ریخته یا به پیشانی بمالید که این روش بهترین نوع استفاده از بنفشه به تنهایی است . 

سریعترین پایین آورنده تب روغن بنفشه

اما اگر به دنبال سریعترین و بهترین پایین آورنده تب هستید باید گفت مخلوط رو غن بنفشه و کاسنی  بهترین درمان خواهد بود .

روش استفاده :

مخلوط این دو گیاه شگفت انگیز باید به اینگونه باشد که مقداری کاسنی تازه را له کرده و با رو غن بنفشه مخلوط کنید آن را در تیکه ای کاغذ قرار داده و به روی پیشانی بگذارید . 

یا میتوانید از همین مخلوط به پیشانی بمالید در عرض چند ثانیه و قبل از اینکه به دقیقه برسید دمای بدن کاهش پیدا می کند . 

 

روش های دیگر پایین آورنده سریع تب در طب سنتی

روش های دیگری هم در این نوع از درمان ها وجود دارد که به صورت خلاصه و تیتروار می شود موارد زیر :

  1. کم کردن لباس ها یا حتی در صورت امکان لخت شدن
  2. استفاده از سیاهدانه 
  3. خوردن سنجد
  4. خوردن عناب
  5. استاده از اسفرزه برای جلوگیری از تشدید تب 
  6. پاشویه و دستشویه 
  7. برای درمان تب و لرز : دست یا پا داخل ظرفی از آب سرد قرار گیرد .

کلام آخر:

تب اگرچه نوعی واکنش دفاعی بدن است و در نگاه اول شاید بودن آن نوعی ضرورت به حساب آید اما اگر به موقع به آن رسیدگی نشود می تواند به عوارض خطرناکی منجر شود . آسیب های مغزی و تشنج از جمله این عوارض هستند که بسیار خطرناک و گاه غیر قابل جبران هستند . 

اما خبر خوب این است که این حالت از واکنش دفاعی بدن یا همان تب به راحتی قابل کنترل است و جای نگرانی خاصی را باقی نمی گذارد . 

ما در این نوشته کوتاه چندین روش از روش های طب سنتی را برای پایین آوردن تب به روش خانگی و سنتی را به شما معرفی کردیم . شما با استفاده از این روش ها می توانید بسیاری از نگرانی ها را بر طرف کنید . 

البته هیچ وقت بودن در شرایط خاص مانند پیک کرونا یا آنفولانزا را برای مراجعه و مشورت با پزشک مخصوصا پزشک طب سنتی فراموش نکنید .