تاثیر سیب برای سلامتی بدن چیست ؟ درخت سیب چه ویژگی هایی دارد ؟ بیشترین ترکیب تشکیل دهنده سیب چیست ؟ پاسخ به این سئوالات را در این نوشته خواهید خواند ما در این نوشته ابتدا توضیحاتی در مورد درخت سیب و میوه سیب ارائه می دهیم و سپس 7 خاصیت شگفت انگیز میوه سیب برای سلامتی بدن را معرفی می کنیم . 

درخت سیب

درخت سیب تاثیر سیب بر سلامتی انسان

شاید بشود گفت بهترین توضیح از درخت سیب در ویکی پدیا ارائه شده است . در قسمتی از این توضیح در مورد درخت سیب در این سایت آمده است :

درخت سیب (نام علمی: M. pumila) درختی برگریز از خانواده گلسرخیان است که به خاطر میوه شیرین و گوشتی‌اش شناخته شده‌است. در سرتاسر دنیا، این درخت برای میوه‌اش کشت می‌شود و وسیع‌ترین گونهٔ رشد کرده از سرده مالوس است. منشأ این درخت آسیای مرکزی است؛ جایی که امروزه هنوز هم گونهٔ وحشی آن یعنی مالوس سیورسی یافت می‌شود. سیب پس از هزاران سال کشت در آسیا و اروپا، توسط مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی برده شد. سیب در برخی فرهنگها از اهمیت مذهبی و اساطیری بالایی برخوردار است؛ از جمله فرهنگ اهالی اسکاندیناوی، یونان و مسیحیان اروپایی قدیم. سیب همچنین یکی از سین‌های اصلی هفت‌سین است

بله امروزه درخت سیب یکی از بهترین و مهم ترین دخت میوه ها در دنیاست کخ میوه به دست آمده از آن خواص بسیار شگفت انگیزی دارد .

سیب

سیب قرمز و سبز

میوه ای بسیار خوشمزه و در انواع و اقسام مختلف که حدود 85 درصد آن را آب نشکیل می دهد . شگفت انگیز است . سیب میوه ای بسیار مفید از که خیلی از ماها از کنار آن به راحتی عبور می کنیم . 

میوه ای که حتی از پوست آن مفید است . 

میوه ای که اگرچه دانه موجود در دل آن مقداری ماده سمی سیانید در خود دارد اما ترکیبات و فرآورده ها و روغن گرفته شده از آن در صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند . 

و بالاخره ماده ای که فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد که ما 7 مورد از خواص شگفت انگیز آن را به شما معرفی می کنیم . 

7 خاصیت شگفت انگیز سیب برای سلامتی

سیب قاچ شده

شاید امروز برخی از شما این ضرب المثل را شنیده اید: " روزی یک سیب بخور دیگر نیازی به پزشک پیدا نخواهی کرد" 

این ضرب المثل بسیار قدیمی خود گویای بسیاری از خواص شگفت انگیز سیب است . اما بر آنیم مشخصا 7 مورد از خواص شگفت انگیز آن را برای شما معرفی کنیم . 

1. خاصیت شگفت انگیز سیب در کنترل دیابت 

سیب از جمله میوه های پایین آورنده قند خون است . مبارزه سیب با دیابت تا آن جا پیش می رود که تحقیقا نشان داده است که زنانی که روزی 1 عدد سیب مصرف می کنند حدود 28 درصد کمتر از دیگرانی که سیب نمی خورند به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند . 

گرچه مواد غذایی پایین اورنده قند خون بسیار فراتر از سیب است . اما سیب یکی از مهم ترین کنترل کننده های قند خون در بین میوه هاست . 

2- خاصیت شگفت انگیز سیب در تقویت سیستم ایمنی بدن 

سیب از جمله تقویت کننده های سطح ایمنی بدن است . وجود آنتی اکسیدان ها مخصوصا در سیب های قرمز باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود . 

ویتامین c موجود در سیب نیز با خواص ضد التهابی که دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند . 

3 . سیب ماده میوه ای شگفت انگیز با خاصیت ضد سرطانی

یکی از بهترین مزایای سیب خاصیت ضد سرطانی آن است . تحقیقاتی در آمریکا نشان داد که مصرف سیب می تواند تا 23 درصد ابتلا به سرطان پانکراس را کاهش دهد . 

همچنین ترکیبات موجود در پوست سیب نیز به ضد سرطان بودن آن کمک بیشتری می کند . 

4 . سیب و کمک به کاهش وزن 

امروزه تناسب اندام و کاهش وزن از جمله مواردی است که بسیاری از افراد به ویژه خانم ها در اولویت برنامه های روزانه خود قرار می دهند از جمله عوامل بسیار مهم در تناسب اندام و کاهش وزند استفاده از تغذیه مناسب است که سیب می تواند پایه ثابت این تغذیه باشد . 

فیبر موجود در سیب باعث پر شدن معده با کالری کمتر و کاهش احساس گرسنگی می شود . 

همین موضوع با سوزاندن چربی های اضافی بدن باعث کاهش وزن می شود .

5 . کمک به بهبود گردش خون با مصرف سیب

شاید بسیاری از ما نسبت به سیب های مخملی نظرات مختلفی داشته باشیم . اما بهتر است بدانیم که این نوع از سیب ها منبع غنی آن هستند و می توانند به بهبود گردش خون کمک کنند . 

همچنین نتظیم میزان گلبول قرمز در خون از دیگر مزیت های این سیب هاست .

افزایش اکسیژن موجود در خون از دیگر فواید سیب های مخملی است که این موضوع برای بیماران دارای عارضه کم خونی بسیار مهم است . 

6. کمک به پیشگیری از آلزایمر با مصرف سیب

از همه اصطلاحات تخصصی مربوط به این موضوع مانند بالا بردن دوز بالای انتقال دهنده های استیل کولین با مصرف سیب ، که بگذریم به صورت کاملا ساده بخواهیم این موضوع را توضیح دهیم باید بگوییم که در بیماری آلزایمر سلول های مغزی دچار آسیب می شوند ، و آب سیب به بهبود سلول های آسیب دیده کمک می کند . 

پس نوشیدن آب سیب می تواند خطر ابتلا به آلزایمر در پیری را تا حد زیادی کاهش دهد . 

7 .  خاصیت شگفت انگیز سیب برای از بین بردن چین و چروک صورت 

نقش سیب گاه از یک میوه خوراکی می تواند به یک ماسک بسیار مفید برای از بین بردن چین چروک صورت تبدیل شود . همچنین رطوبت رسانی به پوست از جمله مواردی است که ماسک سیب به خوبی از پس آن بر می آید . 

برای این کار سیب را رنده کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود نگه دارید . این کار علاوه بر از بین بردن چین چروک صورت باعث پاکسازی آن نیز می شود . 

سیب قرمز

نتیجه گیری :

چه از سیب خوشمان بیاید چه نیاید این میوه با فواید شگفت انگیزی که دارد امروزه می تواند به تنهایی می تواند تا حد بسیار زیادی انتظاراتی که از میوه ها برای سلامتی بدن داریم را برآورده کنده . 

این میوه بسیار شگفت انگیز امروزه باید جزوی از سبد غذایی ما قرار بگیرد . 

خواص شگفت انگیز این میوه و در دسترس بودن آن می تواند برای ما همیشه خوشایند و مفید واقع شود .