امروزه بسیاری به دنبال پاسخ سئوالاتی در مورد بالش طبی هستند که بتوانند با دانستن آن ها به خود آرامش هدیه دهند . سئوالاتی از این دست که اصلا بالش طبی چیست ، فواید استفاده از آن چیست ؟آیا استفاده از آن واقعا می ارزد ؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ به این پرسش ها هستید ما در این نوشته به آن ها پاسخ داده ایم . 

این مطلب ابتدا به معرفی بالش طبی پرداخته و سپس 5 خاصیت مهم و شگفت انگیز این بالش ها را ارائه می دهد . 

بالش طبی 

انواع بالش طبی

بالش های طبی نوعی بالش های درمانی هستند که با ویژگی های منحصر به فردی که دارند به بهبود دردهای عضلانی کمک شایانی نموده و برای کسانی که به واسطه شغل و نوع استراحت مستعد اینچنین دردهایی هستند می توانند به نوعی پیش گیرنده باشند . 

امروزه بالش های طبی علاوه بر درمان در بسیاری از موارد برای خواب راحت و مفید مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که به خواب راحت خود اهمیت زیادی می دهند و از این بالش ها استفاده می کنند کمتر دچار دردهای عضلانی ناحیه گردن می شوند . 

فواید شگفت انگیز بالش طبی ، چرا شگفت انگیز !

و اما بالش های طبی فواید بسیار شگفت انگیزی دارند . کلمه شگفت انگیز شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد ، ولی این واژه وقتی بیشتر معنا پیدا می کند که با کمی بررسی متوجه می شویم که این ابزار طبی تقریبا با یک سوم زندگی ما سر و کار دارد . یک سومی که خیلی ها از آن نمی توانند درست استفاده کنند . 

بله ! منظورمان همان خواب و استراحت طی شبانه روز است . با کمی تحقیق و بررسی متوجه می شویم که اختلالات خواب و بروز عارضه ای مانند درد گردن به یکی از معضلات جامعه کنونی تبدیل شده است و وقتی متوجه شویم که با استفاده از بالش طبی می توان بسیاری از این مشکلات را حل نمود واژه شگفت انگیز برای فواید بالش طبی نیز برای ما بیشتر روشن می شود . 

5 خاصیت شگفت انگیز بالش طبی برای سلامت خواب 

خواص بالش طبی

اگر بخواهیم فواید بالش طبی را به صورت کلی بدانیم خوب است سری به سایت دکتر مهندس بزنیم و از نظر این سایت بدانیم فواید این بالش ها به طور کلی چه چیز هایی هستند : 

  • بالش در واقع نقش مهمی در حفظ سلامتی و کیفیت خواب ایفا می‌کند و استفاده از بالش نامناسب می‌تواند منجر به صدمات جسمی و کاهش نشاط در زندگی شود.

  • پزشکان معتقدند خوابیدن بر روی بالش طبی می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

  • این نوع بالش ها با منحنی های گردن و ستون فقرات کاملا هماهنگ هستند و به خوبی سر و گردن را پوشش می دهند.

اما به صورت جزئی بخوایم خواص این بالش ها را بر شمریم در این بخش 5 خاصیت آن ها را برای داشتن یک استراحت خوب و مفید ارائه می دهیم . 

1. خواب راحت ، ویژگی مهم 

کم نیستند آدم هایی که موقع خواب نمی توانند چشم روی هم بگذارند . در کنار دلایل مختلف مانند استرس های روزانه استفاده از محل خواب و بالش نامناسب هم یکی از مهم ترین دلایل برای عدم خواب راحت و عمیق است . 

حال این مشکل به راحتی با داشتن یک بالش طبی حل خواهد شد . ابن بالش ها به ایجاد حس آرامش و رفع خستگی های روزانه کمک بسیار شایانی می کنند . 

2 . رفع خر و پف هنگام خواب ، مهم برای اطرافیان !

بسیار شده است که اطرافیان به دلیل صدای خر و پف های شبانه به شما ایراد گرفته و برایشان مزاحمت ایجاد می کنید . یکی از و شاید مهم ترین دلیل خر و پف عدم قرار گیری درست سر روی بالش است . 

بالش های طبی با قرار دادن صحیح سر روی خود علاوه بر ایجاد آرامش و خواب راحت به بهبود خر و پف های شبانه نیز کمک بسیار زیادی می کنند . 

3. کمک به بهبود گردش خون 

یکی از دلایل وجود برخی دردهای مزمن عدم گردش خون درست در بدن است . بالش های طبی از این نظر هم می توانند به کمک سلامت بدن و به ویژه بهبود گردش خون بیایند . 

انعطاف پذیری این بالش ها و قرار دادن سر و گردن در یک راستای صحیح باعث بهبود گردش خون موقع استراحت شده و از این طریق به بهبود دردهای عضلانی نیز کمک زیادی می کند . 

در قسمتی از سایت شفاکالا درباره بالش طبی برای دیسک گردن اینگونه آمده است : 

این نوع از بالشهای طبی ساخته شده اند برای بهبود دردهای ناحیه گردنی که برخی افراد از آنها رنج می برند و حتی شاید خبر هم ندارند که این درد ها ممکن است بر اثر استفاده از بالشهای نامناسب باشد .
امروزه تکنولوژی حوزه صنعت سلامت به کمک این افراد آمده و با طراحی و تولید انواع بالش های طبی با کاربردهای مختلف گام بسیار بزرگی برای کمک به جامعه جهت بهبود دردهای عضلانی برداشته است .

4 . هماهنگی بیشتر با ستون فقرات 

هماهنگی بالش با ستون فقرات

تولید این بالش ها بر اساس حالت ایده ال قرار گیری بدن موقع استراحت باعث شده است که هماهنگی زیادی در ستون فقرات ایجاد کرده و مشکلات این ناحیه را تا حد زیادی بهبود دهند . 

5. هماهنگی بیشتر با نحوه خوابیدن 

بیشتر آدم ها موقع خواب و در طول استراحت معمولا به یک شکل نمی خوابند و در طول این مدت زمان حالت های مختلفی از خواب را تجربه می کنند . به پهلو ، به شکم ، به پشت 

اگر بالش مورد استفاده بالشی مناسب برای این خواب نباشد به مرور زمان دردهای عضلانی نتیجه اینگونه خواب ها خواهد بود . 

خبر خوب اینکه امروزه بالش های طبی در هر حالتی از نوع خواب که شما قرار بگیرید کاملا با آن منطبق و هماهنگ بوده و از اتفاقات ناگوار بعدی مانند همین درد های عضلانی جلوگیری می کند . 

و اما نتیجه :

هر روز که جهان پیشرفته تر می شود راه های مختلف و ویژه تری برای بهبود مشکلات موجود در خود پیدا می کند .

ما معمولا یک سوم از مدت زمان شبانه روز زندگی خود را به استراحت و خواب می گذرانیم . اگر تکنولوژی پیشرفته جهانی برای این یک سوم برنامه ای نداشته باشد باید به آن تکنولوژی شک کرد .

اما این موضوع حل شده است و تولید بالش های طبی یعنی توجه ویژه ای به این یک سوم . 

امروزه چه مقدار خواب ها و استراحت هایی که با استفاده از این بالش های طبی شیرین و دلچسب و عمیق می شوند . 

و چه دردهای عضلانی که به وسیله بالش طبی برای گردن درد بهبود پیدا می کنند . 

و چه بسا در بسیاری از موارد این بالش ها توسط پزشکان متخصص برای بیماران مبتلا به دردهای عضلانی ناحیه گردن تجویز می شوند . 

و همه اینها یعنی پیشرفت جهان برای آن قسمت یک سوم از زندگی ما هم برنامه داشته است .