خواص روغن سیاهدانه برای دردهای عضلانی را چگون می شود توجیه کرد ؟ سیاهدانه و خواص آن چیست ؟ برای دردهای عضلانی بهترین راه کار چیست ؟ چگونه باید از روغن سیاهدانه برای درد کمر استفاده کرد . 

پاسخ به این سئوالات و چندین سئوال دیگر را در این نوشته خواهید دانست . ما در این مطلب کوتاه ابتدا توضیحاتی در مورد سیاهدانه ، روغن سیاهدانه و خواص ارائه نموده و سپس چگونگی بهبود دردهای عضلانی به ویژه دردهای ناحیه کمر با استفاده از روغن سیاهدانه را برای شما می آوریم  . در پایان نیز به مواردی اشاره میکنیم که در صورت وجود آن ها نباید در مصرف سیاهدانه زیاده روی کرد .

سیاهدانه چیست ؟

Properties of black seed oil for muscle pain

یک نوع گیاه که از دانه های میوه کپسولی آن استفاده دارویی می شود و خواص بسیار مفیدی هم دارد این گیاه در بسیاری از نقاط جهان و از جمله ایران به صورت طبیعی می روید . خوب است بدانید خواستگاه اصلی این گیاه آسیا و مدیترانه است . 

روغن سیاهدانه 

از دانه های به وجود آمده این گیاه دارویی روغنی گرفته می شود که بسیار مفید است . امروزه در طب سنتی  از این روغن استفاده های زیادی از جمله برای بهبود دردهای عضلانی شده است . 

خواص روغن سیاهدانه 

روغن سیاهدانه در طب سنتی و اسلامی جایگاه ویژه ای دارد . به طوری که روایات معتددی برای خواص این روغن بسیار مفید ذکر شده است . اما مهم ترین این خواص استفاده از روغن سیاهدانه برای درد های عضلانی است که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد . 

خواص روغن سیاهدانه برای دردهای عضلانی

خواص روغن سیاهدانه

دردهای عضلانی از جمله دردهایی در بدن است که گاه امان انسان را می برد و به هر دری که می زنید نمی توانید آرامش کنید . به ناچار به درمان های شیمایی و استفاده از قرص های مسکن روی می آورید که این موضوع علاوه بر اعتیاد آور بودن این قرص ها می تواند انسان را دچار عوارض مختلفی کند . 

اما از همه این موضوعات که بگذریم خبر خوبی برای افرادی که به این دردها گرفتار هستند داریم . 

شما با استفاده از روغن سیاهدانه می توانید به راحتی دردهای عضلانی خود را بهبود دهید . 

چرا روغن سیاهدانه ؟

روغن ها از قدیم الایام منبع خوبی برای بهبود عوارض و امراض بوده اند . مانند روغن نارگیل که از آن به عنوان درمان ترک پاشنه پا استفاده می کنند. 

تحقیقات نشان داده است که که در روغن سیاهدانه ترکیباتی وجود دارد که پس از ماساژ و جذب این روغن به بافت های عضلانی باعث بهبود سریع دردهای آن ناحیه شده و می تواند به عنوان مسکن بسیار قوی عمل کند . 

طریقه استفاده از روغن سیاه دانه برای دردهای عضلانی 

استفاده از خواص روغن سیاهدانه برای دردهای عضلانی روش خاصی ندارد . شما برای استفاده از این روغن محل درد عضله را به مدت 5 تا 10 دقیقه با این روغن به آرامی ماساژ می دهید . پس از جذب آرام این روغن به بافت های عضلانی به راحتی دردهای آن ناحیه را کاهش پیدا می کند   . 

خواص روغن سیاهدانه برای دردهای عضلانی ناحیه کمر 

اگر بخواهیم یکی از رایج ترین دردهایی که با دوغن سیاهدانه بهبود پیدا می کند را نام ببریم درد در ناحیه کمر است . دردهای ناحیه کمر گاه غیرقابل تحمل می شوند . اما یکی از بهترین و طبیعی ترین راه ها استفاده از همین روغن سیاه دانه است که با ماساژ دو طرف ستون فقرات به این روغن و به مدت 15 الی 20 دقیقه شما می توانید دردهای این ناحیه را نیز به راحتی بهبود بخشید . 

این مطلب را هم بخوانید :

ماساژور صورت چگونه به بهبود پوست صورت کمک می کند ؟

دیگر خواص روغن سیاهدانه 

اما خواص روغن سیاهدانه به این موارد ختم نمی شود و گستردگی بیش از این ها دارد که اگر بخاهیم تیتروار بگوییم موارد زیر را شامل می شود . 

1 . کمک به افراد مبتلا به آسم برای بهبود عملکرد ریه 

2 . می تواند به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا موثر باشد 

3 . بهبود درد گلو و لوزه های متورم 

4.  به دلیل بهبود عملکرد ریه می تواند به بهبود گرفتگی سینه و سرفه نیز کمک کند . 

5 . بهبود و مدیریت بیشتر بیماری های اعصاب

6. استفاده از سیاهدانه برای کنترل و کاهش وزن

7. خواص سیاهدانه برای بهبود زخم معده در افراد . 

 نباید های استفاده از سیاهدانه

خواص سیاه دانه برای کمر درد

در تمامی بالا نحوه استفاده و آیا چقدر این موضوع می تواند برای شما مفید باشد یا خیر باید با پزشک مخصوصا پزشک طب سنتی مشورت کنید . 

برخی از عوارض سیاهدانه

اما جالب است بدانید که این روغن سیاهدانه و به طور کلی سیاهدانه در کنار همه خواص بسیار مفیدی که دارد گاه باید در استفاده از ان دقت نمود تا به برخی از عوارض آن برای برخی از افراد دچار نشد . از جمله برخی از این عوارض می شود به موارد زیر اشاره کرد . 

مصرف سیاهدانه در بارداری و دوران شیردهی 

مصرف بیش از حد این گیاه می تواند از انقباض رحم جلوگیری کند و از این طرق برای خانم باردار عوارض داشته باشد . پس بهتر است در اسن دروان از مصرف سیاهدانه خودداری کنید . 

افرادی که دچار اختلالات خونریزی هستند از این گیاه استفاده نکنند 

طبق برخی از تحقیقات این گیاه به دلیل جلوگیری از لخته شدن خون می تواند اختلالات خونریزی را تشدید کند . 

افراد مبتلا به فشار خون پایین

به دلیل تاثیر این گیاه در پایین آوردن فشار خون افرادی که در حال معمول فشار خون آ ها پایین است از این گیاه استفاده نکنند . 

استفاده از سیاهدانه برای کودکان 

مصرف بیش از حد سیاهدانه برای کودکان به هیچ وجه توصیه نمی شود . 

افراد مبتلا به دیابت در مصرف سیاهدانه دقت کنند 

شاید نشود از سیاهدانه به عنوان معجزه ای برای کاهش قند خون نام برد اما باید گفت که این گیاه می تواند در کاهش قند خون مفید واقع شود . از همین رو مصرف آن برای دیابتی ها باید حتما با کنترل انجام شود تا قند خون آن ها بیش از حد پایین نیاید . 

کلام آخر : 

سیاهدانه و روغن آن از جمله موادی هستند که خواص بسیار زیادی برای بدن دارند . از جمله این خواص مفید خاص روغن سیاهدانه برای دردهای عضلانی است که می تواند در بهبود دردهای عضلانی بسیار مفید واقع شود . برای همین توصیه میشود همیشه مقداری روغن سیاهدانه در منزل داشته تا آن را در مواقع ضرور استفاده نمایید .