معجزه ای برای کاهش قند خون را چگونه می شود پیدا کرد ؟ آیا اصلا برای پایین آوردن قند خون معجزه ای وجود دارد ؟ مواد غذایی که به پایین آوردن سریع قند خون کمک می کنند چه چیزهایی هستند ؟

پاسخ به این سئوالات و چندین سئوال دیگر را در این نوشته خواهید یافت .

ما در این نوشته 5 ماده غذایی برای پایین اوردن قند خون را به شما معرفی می کنیم که برای کنترل این بیماری و به مرور حتی درمان آن کمک خواهند کرد . 

معجزه ای برای کاهش قند خون 

معجزه ای برای کاهش قند خون

 چیزی که مشخص است بیماری قند خون بیماری سختی است . برای همین وقتی خودمان یا هر کس دیگری از اطرافیان به این بیماری مبتلا می شوند ، ما همیشه به دنبال راهی معجزه وار برای درمان و کنترل آن هستیم . 

موضوع دیابت دیگر بحث و موضوع زیبایی نیست که برای بهبود آن به دنبال ماساژور صورت باشیم . نباید به آن کم توجهی کرد . 

شاید واژه معجزه ای برای کاهش قند خون کمی اغراق و مبالغه به نظر آید . اما باید گفت که از بازی با واژه ها که بگذریم می شود گفت راه های موثری برای کاهش قند خون وجود دارد . که ما در ادامه 5 مورد از این مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم . 

 

1. ژل رویال کامل ترین غذای طبیعت ، پایین اورنده قند خون

 

ژل رویال با توجه به ویژگی های خاصی که از خود در برابر دیابت انجام می دهد شاید بشود گفت معجزه ای برای کاهش قند خون است . اما این به این معنی است که تاثیر خوبی در پایین آوردن قند خون از خود نشان می دهد . 

نکته مهمی که در مورد ژل رویال وجود دارد این است که در مورد نوع مصرف ژل رویال باید بسیار دقت نمود . چرا که این ماده بسیار مفید در برخی از افراد واکنش های آلرژیک ایجاد می کند . این واکنش ها در افراد دارای آسم بیشتر مشاهده می شود . 

بهتر است در روز اول به اندازه یک عدس از ان استفاده نمود . و اگر واکنش های آلرژیک به ان وجود نداشت ادامه بدهید . 

پس توصیه می شود برای استفاده از آن حتما با پزشک مخصوصا پزشک طب سنتی مشورت نمایید. 

 

2. کلاهک بادمجان کاهش قند خون 

از دیگر موادی که شاید برخی آن را به عنوان معجزه ای برای کاهش قند خون مطرح کنند کلاهک سبز بادمجان است . این ماده غذایی بسیار مفید در بسیاری از مواقع مورد غفلت قرار گرفته و مردم در استفاده از بادمجان ان را دور می اندازند . 

در سایت شفاکالا در مورد نحوه استفاده از این ماده غذایی پایین آورنده قند خون اینگونه آمده است :

برای استفاده از این ماده شگفت انگیز با هدف کاهش قند خون باید به نسبت ، تعداد 10 عدد کلاهک بامجان را در 4 لیوان آب جوشانده و پس از جوش آمدن شعله را کم کرده تا به آرامی کلاهک ها پخته شوند و عصاره آن با آب به خوبی مخلوط شود . پس از خنک شدن آب آن را جدا کرده و مقداری بنوشید و این کار را به فواصل زمانی مشخصی در چندین بار تکرار کنید.

3. دمنوش دارچین ، دمنوش پایین اورنده قند خون 

چوب دارچین از جمله مواد غذایی است که از دمنوش آن به عنوان دمنوش پایین اورنده قند خون نام می برند . 

نحوه استفاده از این ماده غذایی اینگونه است که مقداری چوب دارچین را در یک قوری پر از آب انداخته و در گرمای ملایم بگذارید دم بکشد . و روزانه یک لیوان از آن را میل کنید . 

 

4. زردچوبه ، ادویه پایین اورنده قند خون 

ادویه پایین اورنده قند خون

زردچوبه ادویه پایه بسیاری از غذاهای ماست . این ادویه بسیار لذیذ به عنوان یکی از بهترین و مهم ترین ادویه های پایین اورنده قند خون است که تاثیر به سزایی در کنترل دیابت دارد . 

این مطلب را هم مطالعه کنید :

خواص روغن سیاهدانه برای دردهای عضلانی

 

5. شیر شتر یکی از بهترین پایین آورنده های قند خون 

لبنیات شتر و به طور مشخص شیر شتر به دلیل وجود مواد شبه انسولین در آن در کنترل و تنظیم قند خون تاثیر بسزایی دارد . تحقیقات نشان داده است که استفاده از شیر شتر تا حدود 30 % استفاده از انسولین را کاهش می دهد .

البته منظور شیر تازه غیر صنعتی است که می تواند تاثیرات این موضوع را تا حد زیادی بیشتر نمود دهد . البته که شیر صنعتی و لبنیات صنعتی شتر هم می تواند موثر باشد اما نه به اندازه شیرهای غیر صنعتی و بدون واسطه . 

 

کلام آخر :

قند خون بالا اگر کنترل نشود می تواند بسیار دردناک شود . تا جایی که بر درمان ترک پاشنه پا هم اثر می گذارد . به این معنی که افراد دارای قند خون بالا اگر به آن کم توجهی کنند می تواند ترک های پاشنه پایشان را نیز درگیر عفونت کرده و از این طریق دچار عوارض ناشی از آن شوند . 

وجود معجزه ای برای کاهش قند خون می تواند حس خوبی به آدم دهد . اما در واقع این معجزه را طور دیگری باید بیان کرد . واژه معجزه معمولا برای مواد غذایی به کار می رود که تاثیر بسیار خوبی بر کنترل و درمان قند خون دارند .

برای همین ما هم در این نوشته 5 ماده غذایی بسیار مفید برای کاهش قند خون را به شما معرفی کردیم که می توانند تاثیر بسزایی در این رابطه داشته باشند .